mandag den 14. maj 2012

My day and my life..


Der er ikke mange af jer læsere, der ved det, men jeg er en person, der altid fejler et eller andet. Jeg er blandt andet multiallergiker, har astma og eksem. For en måneds tid siden var jeg hos min læge for at få taget en allergi priktest (på det nederste billede). Det har jeg efterhånden fået gjort mange gange, da jeg har været allergisk hele mit liv. Da jeg var lille fik jeg at vide, at jeg både ville vokse fra min allergi og min astma. Dengang var jeg på Herning sygehus hver Mandag i en periode for at tjekke op på hvordan det gik med min astma. Det er jeg dog ikke længere, og jeg har den dag i dag ikke nær så mange problemer med det som da jeg var barn. Min allergi og min eksem er derimod vokset sig større og større gennem årene. Priktesten på det nederste billede (er lidt tårligt taget, så man kan ikke så det så godt) viste at jeg var allergisk for alle ti ting, nogle mere end andre selvfølgelig. Den aller største, altså nummer 4 er Hest. Jeg er derfor skyld i at min klasse og jeg ikke kan køre hestevogn den dag vi bliver studenter, hvilket jeg er enormt ked af. Ikke fordi jeg gerne vil køre hestevogn, men fordi jeg tager et ønske fra 30 andre unge mennesker om at køre i hestevogn.. I dag har jeg været ved hudlægen for at få taget en udvidet allergitest (på det øverste billede), for at se hvad jeg ellers ikke kan tåle.. Jeg skal have det siddende på min ryg indtil kl. 13 på onsdag, hvor jeg igen skal til hudlægen og have det af, få resultatet at vide og have taget endnu en priktest. Samme dag skal jeg til Herning sygehus for at få taget en kikkertundersøgelse af maven (gastroskopi), da jeg har nemt ved at blive stresset og dermed også døjer med mavepine/mavesyre, så jeg skal have tjekket om der muligvis kan være andet i vejen. Den 1. juni skal jeg til øre, næse, halslæge for at tjekke om min nye næsespray har hjulpet, da jeg altid har haft vejrtrækningsbesvær gennem min næse, og hvis ikke, skal jeg eventuelt opereres i næsen. De ting jeg døjer med, kræver meget tid og mange penge til diverse mediciner, cremer m.m.

Det har egentlig altid været min plan, ikke at involvere jer for meget i det her, men lige nu fylder det meget i mit liv. Jeg synes ikke jeg har lyst til at gemme det for jer, så nu ved i det. Nogen synes jeg lyder som en hypokonder, det har jeg lært at leve med. Men sandheden er jo den, at jeg ville ønske, at jeg kunne leve et liv uden at skulle være plaget af alt dette. Det er ikke en mulighed, så jeg har lært at leve med det, og det betyder altså ikke at jeg ikke har det lige så godt som alle andre.

Her fik i et lidt mere personligt indlæg end normalt, som er noget jeg havde brug for at komme ud med. Et langt indlæg, I know. I er ikke forpligtet til at læse det, men nu ved i da besked om hvad jeg går og laver lige i tiden. Håber i vil modtage det pænt, for det er på ingen måde skrevet for at få jeres medlidenhed.. Hav en dejlig dag :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar