tirsdag den 9. august 2011

Rom med kæresten - del 1

Jeg synes det var ved at være på tide, at i skulle se nogle af alle billederne fra Rom. Jeg bestemte mig derfor at opdele billederne, som jeg også gjorde med billederne fra min sommerhus tur. Når man har været på ferie popper spørgsmålet hvorvidt der var god mad altid frem, derfor synes jeg at den første del af billederne fra Rom skulle være en billedserie over det mad og drikke vi fik i løbet af ugen. Mad i Rom er bestemt anbefalelsesværdig, det var så lækkert :-) Har ikke billeder af hvert eneste måltid, men dette skulle vist give et godt billede af hvad vi indtog i løbet af turen.



Dagen før vi hoppede på flyveren til Rom, tog vi toget til København for at overnatte hos min kærestes far og kone. Vi Kom til lækker aftensmad og endnu lækre dessert - og i den nærmeste Seven Eleven købte jeg mig min aller første Vitamin Water med dragefrugt, ikke dårligt at starte sin ferie ud med!

I københavn lufthavn gik vi på Joe & The Juice og fik et lækkert måltid lige inden vi steg på flyet. 

Man kunne da i hvert fald ikke brokke sig over for lidt ost på disse nachos - Det var måske lige til den gode side, men udover det kunne de danske café'er og restauranter godt lære lidt af det ;-)

Fik denne skønne Strawberry Daiquiri til vores nachos. Den var god, men jeg foretrækker dem jeg har fået på mine ferier i Alanya.

Hvad jeg troede skulle være en rigtig lækker Sex On The Beach, men jeg fandt ud af at de har en tendens til at putte lidt for meget alkohol/vodka i deres drinks i rom fandt jeg ud af - Efter det bad jeg i fremtiden om minimalt vodka i mine drinks, synes ikke det er så lækkert når det kun smager af alkohol :-)

En super lækker lasagne som en lille ekstra middags-godte.

Mig og verdens største Cola på Burger King. Vores store sodavand i Danmark kan ikke måle sig med this big guy!

 En af aftenerne fik min kæreste en Mojito og jeg fik Sangria.






Vi fandt en lidt dyrere men rigtig fin restaurant hvor vi fik det lækreste aftensmad, en god rødvin og skøn skøn dessert!



Noget af det mest hyggelige var at slutte dagen af med et par drinks og nyde hinandens selskab.

Vi fandt denne fine Nutella-Dims. En slags Cheese dipper, bare med nutella og ice-tea i samme bære.



En aften fik jeg denne lækre kyllinge salat til forret og lige så lækker pizza til hovedret. Dertil fik vi Cola og en lækker sød hvidvin.

Vi prøvede at bestille Roomservice, hvilket jeg aldrig har prøvet før, op kom denne lækre tallerken med frugt, mmmh :-)


Efter en af mine yndlingsdage (nemlig store shoppe dag) fik vi til frokost pasta og lasagne. Jeg elsker lasagne, og det de lavede dernede var som at tage en bid af paradis!


 Vores næst sidste aften tilbragte vi på en skøn restaurant lige ved siden af Pantheon. Det var en smagsoplevelse!

Fik en sød hund i min drink, hvilket vi havde lidt sjovt med :-D

Ind i mellem blev der selvfælgelig spist en masse McDonalds, lidt svært at undgå når man er sulten lige nu og her.

Min kæreste var meget stolt af at have smagt en James Bond drink - Den til højre.

 Samme aften som James Bond drinken, købte vi natmad klokken ca. 02.30 om natten, det blev altså til toast og pommes frites.

Den sidste aften tog vi på kinesisk restaurant fordi det så så lækkert ud, det var desværre en skuffelse og vi måtte erkende at det fåes bedre i lille Danmark.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar